Czas wrócić

Witam!

Po dość długiej przerwy wracam do aktywności.

Czas wrócić do pisania!!

Pozdrawiam wszystkich którzy odwiedzali stronę!!

Listopad 1, 2011 at 7:56 pm 3 uwag

Pomidory – mogą pomagać w prewencji raka

Tomatoes - iStockphoto.comPomidory cenione są za swój smak i zapach. Lecz pomidory to nie tylko smak, to także potas, witamina A, C oraz likopen. Szczególnie ten ostatni składnik może mieć szczególne znaczenie w walce z rakiem, ze względu na jego działanie przeciwutleniające. W dzisiejszym poście dowiesz się więcej o pomidorach i likopenie.

(więcej…)

Październik 27, 2009 at 7:03 pm 1 komentarz

ARA/DHA – Jak zapewnić optymalny rozwój mózgu – Odżywianie się przyszłych matek, oraz karmienie noworodków.

rączka

Jeśli spodziewasz się dziecka to pragniesz by było zdrowe i mądre. Odżywianie przez pierwsze miesiące życia często decyduje o wielu czynnikach związanych z rozwojem dziecka, także mózgu czy odporności. Duże koncerny produkujące preparaty dla niemowląt od kilku lat sukcesywnie propagują dodatek kwasów omega-3 i omega-6 do swoich produktów. Produkty takie są wzbogacone o większe ilości kwasu arachidonowego (omega – 6) oraz dokozaheksaenowego (omega-3), które wzbogacają preparaty do poziomów obecnych w naturalnym mleku matki. Firmy te propagują również ideę, jakoby mleko tak wzbogacone mogłoby całkowicie zastąpić mleko matki w każdym przypadku. Czy nasze dzieci potrzebują DHA i ARA? Czy koncerny znów chcą nas nabić w butelkę sprzedając nam preparaty, które nie działają? Postaram się odpowiedzieć na to pytanie.

(więcej…)

Sierpień 31, 2009 at 4:44 pm 3 uwag

Błonnik – najlepsze źródła w diecie

błonnik

Żywność o wysokiej zawartości błonnika obniża ryzyko chorób krążenia i pomaga utrzymać w dobrym stanie układ trawienny. Dodatkowo nie można nie doceniać jego wpływ na GI żywności a co za tym idzie jego wpływu na odchudzanie.  W dzisiejszym poście przedstawię ci żywność, o dużej zawartości błonnika, zalecane dawki  a także przedstawię trochę teorii kto i kiedy powinien spożywać błonnik. Zapraszam i na zdrowie!

(więcej…)

Sierpień 6, 2009 at 7:34 pm 3 uwag

Otyłość – szokujące wyniki – USA/ POLSKA

bez tytułu

 

Każdy z nas zna osobę otyłą. Widzimy, że jest to rosnący problem – na ulicy spotyka się coraz więcej takich osób. Mamy też gotową receptę – trzeba jeść mniej tłuszczu! Ta podstawowa zasada dietetyczna jest wtłaczana w nas już od dekad. Wyniki badań statystycznych w USA oraz naukowych na świecie wskazują coś zupełnie innego!!! Informacje, które przedstawię w tym poście, zmienią twój pogląd na tłuszcze w diecie!

(więcej…)

Lipiec 20, 2009 at 8:43 pm 20 uwag

Krótkie wskazówki jak ulepszać własną dietę cz.4

Tablica

 

„Krótkie wskazówki” to cykl artykułów, które pomogą Ci w udoskonaleniu własnej diety.  To 1 – 2 minutowe  lekcje o rodzajach żywności lub sposobach ich przygotowania. Ich ideą są codzienne systematyczne zmiany na lepsze w Twojej diecie.

(więcej…)

Lipiec 13, 2009 at 3:24 pm Dodaj komentarz

Wpływ pierwszego posiłku na następne. Śniadanie – decydujący posiłek w ciągu dnia!

płatki

Wiesz na pewno, że pierwszy posiłek jest najważniejszy w ciągu dnia. Nie chodzi tu tylko o prostą zasadę – na śniadanie jemy więcej. Naukowcy odkryli niedawno, że skład śniadania – źródła węglowodanów – decyduje także o sposobie trawienia i odpowiedzi organizmu na następne posiłki!! Śniadanie wpływa na zjedzony 6h później posiłek!! Już dziś możesz świadomie regulować skład swojego śniadania tak by osiągnąć najlepsze rezultaty!! Przedstawię Ci wyniki badań oraz proste zasady komponowania najbardziej efektywnego śniadania!!

(więcej…)

Lipiec 8, 2009 at 5:56 pm 6 uwag

Starsze wpisy


Archiwa